KMF Ventures AB

Vi gör våra kunder framgångsrika


Högre lönsamhet
Är alla dina kunder lönsamma? Är alla dina produkter lönsamma? Förmodligen inte, men KMF Ventures ger dig svar på vilka kunder och produkter som är av A, B och C-kvalitet. Med rätt underlag kan åtgärder vidtagas för att höja företagets totala lönsamhet, vilket t.ex. kan vara att tacka nej till kunder som innebär olönsamma affärer, prishöjning eller ändra kostnaden för att utföra vissa processer. Under årens lopp har KMF Ventures genomfört omfattande analyser av stora och medelstora företags produkter och kunder vilket har resulterat i avsevärda resultatförbättringar. Vi använder Activity Based Costing och Activity Based Management som metoder. Och beroende på ambitionsnivå hos företagets ledning kan program erbjudas för att användas i planeringsarbete och simulera olika antaganden.
 
 
 
 
KMF Ventures AB - Marknadsvägen 295 - 183 79 Täby - Sweden